Saturday, April 14, 2012

Academic Research at UNISEL Bestari Jaya..

Assalammualaikum readers sekalian..

Orite, today mahu cerita pasal kerja ye..kerja yang perlu disiapkan, disubmit dan dipresent next week..so we need to do it dlm mggu ni jugak..so pergilah kami ber research ke UNISEL Bestari Jaya..

Apa yang boleh saya cakap about my first expression pegi sne, sgt dalam dan byk signboard..that i most like about UNISEL..start dari Puncak Alam dah byk signboard ke sne..sangat senang ye walawpun tempatnye agak terpencil dan jauh ke dalam..jauh2 jangan disangka kecil ye..besar sgt..library nye sahaja dah besar..semisquare..~

Sampai sahaja kami ke library UNISEL, kami disuruh naek ke tingkat 2..okeyh, this library ade 3 level..ground floor, 1st level and 2nd level..and meet the librarian..En. Azman..ini lah En. Azman..sangat peramah, cerita dan muda ye orang nye..(untung la sema..tetibe..haha)..kami berdiskusi dalam bilik meeting kat bahagian Admin..

Syikin dan Tyma..

Sema and me..mase pergi ni macam tak prepare ape2..just sehelai kertas soalan aje..eish..sungguh memalukan..then start mengarang assignment, bawu perasan macam byk benda tak de..i promise it will not happen again..~

Itu adalah kelas..sangat2 proud with this library..because kat sane ade jugak kos pasal library nih..tapi diploma lah..yang best nye tuh, belajar dalam library tu sendiri..then, student2 nye pon disuruh adopt and adapt dengan environment dalam library..En. Azman tu sendiri pernah jadi lecture for those lucky students..need for this fakulti buat benda yang sme macam tu kowt.iye lah, all the librarian there pown kan from this fakulti jugak..

This is their unit IT..they call as Cyberway..sungguh canggih ye nama nye..kite kat sini panggil Lab ajo..kat sane ade dua Cyberway and one more at Shah Alam..mereka kata dulu penuh cyberway tuh dengan student, but since ade wifi at library, dah kureng sket sebab students gune their own laptop kan..

Okayh, let's go to Children Library..spe sangka academic library pon ade children unit..slalu kn public library je..itu adalah hasil karya student dari sne..

Staff-staff kat sne slalu pinjam buku from this library for their children..sgt comel kan library ni..hehe

Okey, mari menuju ke reference desk..

Ini lah reference desk..time praktikal nanti mesti akan kena duduk kat tempat mcm ni..reference desk ni function nye bile ade user datang kan, die tak tahu nak cari bahan or buku macam mane, dekat mane..librarian kat reference desk ni lah yang akan tolong u oll..dont worry, he must be a user friendly and helpful person right?

Time ni die tengah buat proses digitization..ha..tau tak? data conversion..tau? maksud nye yang printed material tu key in masuk dalam komputer..hah, kuar ayat kampung..haha..

Kita gerak ke Unit Katalog..yeah, antara unit yang paling penting dalam library ye..kalau unit ni takde..buku2 kowang baca tu tidak akan di proses dan tidak akan diletakkan di shelve!

Ini pulak adalah circulation counter..itu adalah satu2 nye OPAC kat dalam lib..so need buat pertambahan ye..sebab nye macam susah je kalau opac ni rosak then xde backup..

Kami semua before gerak balek..ni entrance of the library ye..Thanz so much kerana sudi menerima academic visit dari kami dan beri kami information yang sgt bergune untuk study dan juge info2 mase praktikal nanti..

yana mz: Nak pergi sne lagi..kih2...

Okayh lah, next post will be story about our experience pegi 6D at PPAS..Stay tune~
Owh yaaa..gambar credit to Puan Tima...=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...