Thursday, April 26, 2012

Saya ada sakit..

Assalammualaikum semua..

Erm..itu lah terjadi kepada saya..tak tahu nak luahkan kepada sape..saya nak luahkan dalam blog ni..saya ada sakit..uwaaaaaaa..menangis bila tahu..cerita nye cenggini..

Semalam pergi jumpe sorang tok imam / ustaz yang merawat sakit gune ayat2 suci Al-Quran..die pegang nadi saya kat tangan ni..die dah tahu dah..die cakap, memang ade.dah teruk..gatal2 kan? saya pown cakap..aah, mata, muka, idung sume gatal2..die pown cakap telinga pown ade skali ni..haa, memang betol lah tu..cara saya nak kurangkan gatal dlm telinga selain gune cotton buds ialah, saya letak balm panas tu banyak2..memang berkesan! hahaha...

Ustaz tu pown ade cakap susah nak blaja kalau ada resdung..ganggu masa blaja..haa, itu pown memang iye pown...cume gagahkan diri je lah walawpun setiap masa akan jadi..kalau pikirkan sgt memang K.O lah segala nya..hehe.tapi tisu memang jadi peneman rapat, suka dan duka saya lah...=D

Tapi sume tu sementara je, kadang2 jadi lagi..hidung toksah cakap lah..memang selalu berhingus je...putih, kuning sume ade...kahak pown kadang2 ade..mata lagi lah..kalau gatal tu..Ya Allah..hanya tuhan je tahu..saya kurang mengalami masalah jerawat..so penyakit tu datang through dalaman..erm.. kadang2 tu tak tahan..bile sejuk, mula lah hidung tersumbat..tiap2 malam susah nak tdo sebab hidung tersumbat..so cara yang mudah ialah through mulut je saya bernafas..=(

Kadang2 saya pikir jugak, saya ni selalu emo je..nak marah orang je..sebab ni ke? iyelah..kadang2 rase tak sedap badan..nak melenting je kan..kesian kawan2..bf pown kesian..nasib baek dorang tahan ngn saya..syukur alhamdulilah saya dapat kawan2 n bf yang memahami..thanz2...

Segala penyakit adalah ujian daripadaNya.saya selalu motivasi diri..sebab tu lah sampai sekarang ni saya mampu lagi bertahan dengan penyakit ni..ikhtiar dah macam2..jumpe doktor lagi banyak kali..macam2 ubat dah makan, dari ubat gatal sampai lah vitamin2 yang saya beli dari kawan2..but the result is same..just kejutkan ulat tu sahaja, menyingkirkan nya tidak..asap2 tu lagi lah dulu selalu wat sampai macam rase tak berkesan pon..

Tetapi, ini adalah luahan saya sahaja, apa yang saya rase sebagai seorang manusia...apa yang terselindung di sebalik penyakit ni, saya tak tahu..dah lama kena..bertahun2..baru lah nak carik info2 ni dalam tenet..yana..yana..

So saya nak share with readers sekalian..sila lah ke page ini..

RESDUNG

Baca sampai abis ye..InsyaAllah, kalau betol ubat tu berkesan, saya nak cuba..pray the best for me.. =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...