Sunday, August 28, 2011

Biskut Semperit style yana mZ

Assalammualaikum..

Resepi kedua saya ialah biskut semperit..style yana mz? hehe..sebenarnye bahan semua same je..yg mcm basic wat semperit.cume yg laen nye gaya memperagakannya..cheewah..hehe..i mean rupe nye lah..erm..sebenar nye semperit ni adalah salah satu biskut yang amat lembut..so bile dah kite letak dlm bekas yg kite nak bentuk tu, then nak gaya kannye..mcm susah sket lah..jadi, saye pown change the style..nak tau style ape? jom tgok bawah2 ni lagi..nak copy resepi..sila2..~


Ini lah biskut semperit yang biasa kite nampak orang buat..=)..ehsan pic dari en. google..

Bahan-bahan:

200g mentega
140g gula aising
50g lemak sayuran
1 sudu besar esen vanilla
1 biji kuning telur
230g tepung gandum *
120g tepung jagung *
80g susu tepung *
1 sudu teh serbuk penaik *

* Diayak bersama..

Cara-cara:

Pukul mentega dan gula aising hingga sebati
Masuk lemak sayuran, pukul lagi
Masuk kuning telur, esen vanila dan pukul
Masuk tepung gandum, tepung jagung, serbuk penaik dan susu tepung yang diayak bersama tadi, sebati kan
Jadi kan doh dan bentukkan mengikut bentuk yang anda mahu..
Bakar dan siap..=)


Haa..ini lah semperit yang saya wat dan dah pun siap..cntik x pink2 tuh??hehe..

SELAMAT MENCUBA..~

1 comment:

Nidz Rain said...

ni dah jadi sarang semut... sbb sarang semut ngn semperit sama jer resepinya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...