Tuesday, February 18, 2014

Bercuti di Medan, Indonesia (Part 1)

Assalammualaikum...

Hai, kali ni nak cerita mengenai bercuti di Medan, kita divide by part ye sebab gambar memang banyak..bercuti 3 hari 2 malam je pon..hehe...tiket flight kami dah book sebelum kahwin...dapat tiket sangat murah..sorang dalam rm70 sahaja pergi dan balik, 2 orang+luggage, around rm180 untuk flight sahaja...akhirnya medan jugak dipilih ye untuk percutian bulan madu kami...

Okay, kami pilih weekdays untuk pergi ke Medan...maybe salah satu reason dapat tiket murah...hari Ahad dah prepare semua barang untuk bawa...baju bawa dalam 3helai sahaja..tak perlu banyak-banyak sebab masa pergi tak ambil luggage...

Pukul 4.30pagi hari Isnin kami dah gerak ke LCCT...sampai dalam pukul 5pagi...awal betul ye, sebab ayah nak pergi sekolah. Kami boarding pukul 7pagi...menunggu la kami di LCCT sampai pukul 7...solat subuh dekat sana dan settle kan ape yang patut dekat sana..dah settle tunggu gate bukak je...ramai betul manusia pagi-pagi ye...kalau kat KLIA sunyi betul eh...

My husband sangat excited that day..suka tengok dia happy sebab dia memang pertama kali naik flight dan pertama kali juga jalan jauh...same goes to me masa first time...takyah cakap kita je ye, semua orang kalau first time confirm excited...hehe...

My husband...a day before i dah beli roti dengan air siap-siap untuk makan before naik flight...memang pagi-pagi takde selera nak makan tapi kena paksakan jugak..nanti pening...

Me...kalau dah cuti berdua ni...u ambil gambar i, i ambil gambar u..tempat sama, orang je bertukar...hehe

Tengok betapa ramai nya manusia kat LCCT, tak pernah sunyi agaknye ye..bila lah KLIA 2 nak bukak ni...gate kami T5 belakang tu...

Dah pagi...bye2 Malaysia, nak pergi berjalan ke negara jiran kejap..

My happy husband..hehe..pergi duduk sama-sama tapi balik seat lain..sedih...nasib baik masa balik dah penat, start naik sampai la announce landing, tidur je..memang zzzzz entah kemana..haha

Kami..muka happy nak berjalan...

I love you encik suami..~

Alhamdulilah, dah sampai di bumi Indonesia, Medan...eh2, oversea la kittew...hehe..

Sampai-sampai je cari toilet dulu...airport Kualanamu Medan ni baru 3bulan bukak..agak besar macam KLIA..yang lama kat tengah-tengah bandar...boleh la buat bangunan tinggi-tinggi pasni sebab takde kejadian helikopter or pesawat langgar lagi dah...

Tourist guide merangkap pak supir kami....masa mula2 keluar airport tu, melilau cari mana la nama "LIYANA" nie, sekali die dekat hujung sekali..haha...kelakar bila ingat balik, cari2 bukan, bukan, bukan...

Sampai je terus gerak ke Danau Toba, perjalanan agak jauh, 4jam lebih rasa nya...ni singgah makan..sebab dah lapar..hehe..makanan kat sana rasanya tak jauh beza dengan sini, cuma mereka lagi prefer hidang dari ambil sendiri..macam kita,orang panggil nasi campur..kat Medan, die serve...then dia akan kira mana yang kita usik sahaja...

Depan Restoren tempat kami makan, dah start ambil gambar sendiri guna monopod dah..hehe

Ni salah satu snack yang famous dekat Medan, tourist guide akan bawa tourist datang sini untuk beli produk paten ni...dia memang komersialkan paten ni untuk pengunjung beli..tang tang, teng teng, pang pang lah..macam-macam lagi..banyak pilihan, agaknye semua nya base peanut kot...saya suka yang kotak hijau tu, ala-ala kacang tumbuk rasanye...

Tak borong sangat pun, kat sini jugak lah first time keluarkan duit beribu-ribu rupiah tu..hehe..nasib baik dah pernah pergi jakarta before ni, so dah boleh automatic convert bila tanya harga..hehe..

Ini la rupa kedai tu...kedai orang cina indonesia, orang cina nya tak pandai cakap cina..hihi...

Suasana pekan menuju ke Danau Toba...my husband tidur masa ni...miss macet moment...

Yeszaa, finally..masa sampai kat area tasik ni, subhanallah...cantik sangat..kat area tasik dihuni orang batak which is dominated by christian...kat pulau samosir pun hampir 99% is christian...so no wonder la church banyak, kubur kristian bersepah..erk...

Okay, nak cerita masa sampai ni memang banyak hotel or resort tepi2 tasik tu..tapi kami tak menginap tepi tasik..kami menginap di pulau samosir tengah2 tasik..sebab tu kereta sekali naik feri pergi sana...pada sapa yang stay area tepi tasik, mereka just naik boat yang pihak resort masing2 providekan then hanya melawat tempat-tempat tertentu,tak masuk kampung2 macam kami...

Horas, kat sini horas je lah kami..hehe...horas ada banyak maksud..selamat datang, selamat pulang, selamat segalanya...in happy way...

Minta tolong tourist guide merangkap pak supir ambilkan gambar..very friendly pak supir ni...maybe pak supir ni nak kan keselesaan untuk kami, so die prefer recommend kan kami tempat yang selesa...maybe lah...

Anak-anak orang batak mandi dekat tasik...

My handsome husband...my husband pantang betul kalau cakap kat die perut dah kedepan..hehe...nanti confirm die sit up..jage badan betul my handsome, mcm mane kita yang perempuan nak maintain ni... :S

Atas feri...selfie tanpa monopod...

Gambar 1st up dalam facebook..masing2 wish happy honeymoon ye..hehe...encik suami, jage perut..kihkih...

Model monopod...alhamdulilah, so far tak menyusahkan orang bila nak bergambar...our tourist guide pon senyum je sebab tak yah suruh die banyak kali ambil gambar...hehe..memang berguna 100%...sampaikan kat imegresen medan, abg kastam nya tanya apa dalam beg yang panjang tu, ingat pistol kot..haha..tapi diorang pon expert la, diorang cakap tomsis (we know it in indonesia language)

Me, baju and shawl recycle je..nasib baik ada color shawl sama dengan warna baju husband...baru sedondon, sehati sejiwa..hihi...

Model monopod yang tak jadi...

Sayang suami kitteww...sayang selamanya..my husband cerita terdetik dekat hati "dia lah isteri aku 1 hari nanti" bila first time jumpa saya...itulah orang cakap jodoh rahsia Allah, berharap hubungan ni akan berkekalan sampai hujung nyawa kita...

Dalam feri, dekat atas..masa ni dekat bawah dah penuh dengan kereta...tengah duduk2, tiba2 ada dua orang budak batak nyanyi dekat depan , buat show..dah sudah...confirm kena mintak ni...dia nyanyi ape pon taktahu..tak faham bahasa batak...hahhaa...

Beauty face and chubby face maybe...hahaha

The view, subhanallah...cantik sangat ciptaan Allah...

Hotel tepi tasik....

View dalam feri...memang kami orang asing dalam ni..hehe...

Bas pon boleh masuk...

Dah sampai ke Pulau Samosir...perjalanan 45minit jugak...kalau bot laju maybe 20 minit dah sampai...

Sampai je kat Samosir Island ni, kami terus dibawa ke perkampungan Tomok...i is takut nak masuk muzium Batak Tomok ni...kami tak masuk...ambil gambar dari luar je..hehe...

Sepanjang jalan nak menuju ke muzium..kami pergi weekdays, so tak de orang yang berbelanja...kami pun tak berapa nak beli sebab kami berdua je...

Ini lah muzium nya...jalan masuk ke muzium kat belakang tu..simbol diorang pelik2, takottt...hee~

Istilah simbol2 orang batak:
Patung muka di rumah orang batak: pengawal jaga rumah
Cicak: menandakan orang batak flexible, ke mana sahaja mereka boleh pergi, atas bawah tepi belakang
Payudara: menandakan orang batak subur, anak ramai berbelas-belas....

Tengok dari luar sahaja...panas time ni...

My husband memang suka bergambar...laki bini suka..tapi kadang-kadang husband lebih sikit...haha

Di Pulau Samosir ni tanahnya subur, salah satu faktor bekas gunung berapi dulu..kawasan ni terjadi sebab letusan gunung berapi 400++ tahun dulu, mungkin gunung berapi bawah tanah ni masih aktif, mungkin tidak...wallahuaklam...~

Next is Huta Sialagan...Huta bermaksud kampung, Sialagan adalah raja yang bernama Sialagan..kat sini tempat yang saya paling takut..haha, semua tempat takut nih...iyela, tempat orang kan..even saya pergi Kundasang kat Sabah dulu pun, hati berdebar-debar je...ni kan pulak tempat yang sebelah rumah ada kubur..memang scary...

Contoh rumah orang batak yang telah dimodenkan, mengikut pencerita, rumah sebenar adalah 3x lebih besar rumah tersebut dan atap dari rumbia...tapi sekarang hanya satu rumah jadi muzium, yang lain nya dah jadi rumah penginapan kaum kerabat orang batak nie...

Tak faham..hehe..

Nampak tak belakang putih yang ada tanda salib tu, tu adalah kubur ye..kubur raja diorang...diorang suka kot dengan kubur...diorang jaga bersih, baik punye..macam saya cakap, kubur duk sebelah rumah je...tapi diorang tak tanam tau..sebab orang batak percaya bawah tanah adalah neraka, tengah2 adalah dunia dan langit adalah syurga..jadi mereka akan buat kubur tinggi-tinggi, lagi tinggi, lagi dekat dengan syurga...ni kepercayaan mereka sejak nenek moyang diorang...Mereka akan tutup dulu mayat dalam simen or seumpama dengannya, bila dah tinggal tulang, mereka akan letak tulang kat tempat paling atas sekali...

Batu ni pun memang wujud sejak tempat ni ada lagi..bukan mereka yang cipta..memang betul zaman dulu batu ni digunakan oleh raja, hulubalang, dan raja-raja lain untuk berbincang...rumah orang batak yang ada lambang kerbau tu adalah rumah raja...

Takut-takut pun, mesti kena bergambar, kenangan...~

Rumah mereka mesti dekat atas, masak tidur semua kat atas...sebab bawah tempat letak haiwan...

On the way pergi ke hotel, jumpa kubur ni..punya lah tinggi macam 2tingkat punye rumah..memang kalah rumah sebelah...tourist guide kata ni raja yang terkini...

Okay, ni cantik...kawasan hotel takde ye...kawasan hotel selamat dan memang tempat pelancongan..hehe

Panas eh bila siang, tapi malam sejuk betul...

Bergambar puas-puas sebab confirm tak lalu lagi...

Layan cerita indon saje kat sana..kalau ade cerita omputih pun, subtitle indon..haha...tengah pakai telekung, sempat lagi ye!

Ready for dinner...

Lobby Hotel..nama hotel ni..Toledo Inn Samosir Island..kat sini malam memang sejuk..hotel takde aircond langsung ye...memang bilik kat sini semua tepi tasik...tepi tasik hotel ni boleh mandi, tapi taknak lah, mesti dalam..hehe...

Makan time..takde candle light dinner bagai pon...asal dapat makan cukup.tapi agak romantik sebab tepi tasik..hehe..terlebih makan masa dekat sana..sampai je Malaysia, 2 hari cirit-birit...proses pembersihan perut kot...

Okay lah..cukup untuk sehari punye cerita dan gambar...ni pun penat pilih nak masuk mana, lama jugak entry ni terperap dalam draft..kih2...nanti kte sambung part 2 pulak ye....terima kasih baca panjang2...~

UPDATED!!
CONTACT NUMBER AGENT TRAVEL DI MEDAN, INDONESIA

Truly : yanaMz~

Assalamualaikum
Pergi medan ambik pakej dari Malaysia ke atau ambik pakej dari agent di medan? Hotel semua kena booking sendiri ke?

Nik Mizamzul Mehat:
Waalaikumussalam...
Saya ambil pakej dari travel agent di Malaysia sahaja...complete pakej..semua mereka uruskan..bawa diri dan duit untuk shopping sahaja pergi sana....

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

elisa said...

Jika nak sewa kereta murah cukup klik www.medanstarrentacar.com or call/wa +6285297000264

Drivernya bagosss...

Assalamualaikum Tuan/Puan.
Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh coretan sedikit disini untuk kebaikan kita bersama , semoga kemurahan hati Tuan/Puan blogger untuk memberi izin coretan ini, akan dibalas pahalanya oleh Allah SWT hendaknya amii.Ini hanya untuk berkongsi pengalaman di Medan Indonesia.Saya ambil dua org Pak Supir yang sangat baik dan berpengalaman.Mereka memandu bergilir-gilir.Hanya Rm350 seorang.Apa yang anda dapat ialah 1 malam penginapan di Kota Medan.Di medan anda akan dibawa ke berjalan2 sekitar medan.Merdeka Walk,Istana Maimoon,Pajak Ikan.Toko Batik yang sgt murah untuk shoping kain2 telekong,Seharian pak supir akan bersama anda.beritahu sahaja mana nak pergi.karaoke spa dan sebagainya.Kemudian penginapan 1 malam di Lake Toba.Dalam perjalanan ke Lake Toba anda akan di bawa ke Pasar Buah Brastagi.shoping 2.menikmati permandangan,menaiki kuda,kemudian akan di bawa ke air terjun Sipiso Piso dan akan di bawa ke pos2 permandangan indah berlatar kan Lake Toba.sampai ke Lake Toba anda akan ke Kg Tomok Pulau Samosir mengunjungi Kg Batak Karo di sana.Bermalam Di Lake Toba.Dalam perjalanan pulang akan di bawa ke Hot spring dan juga Sungai Belerang.mandi sekiranya sempat.Sungai belerang baik untuk kulit.Anda akan dijemput dan dihantar pulang di Airport Kualanamu.Kalau teksi hanganya lebih kurang rm40 sehala.Total Rm80 pergi balik ke Kota Medan.Pakej ini termasuk makan tengahari dan malam.Makan pagi di hotel.Perjalanan menaiki kereta atau mpv sangat selesa.tidak terlalu laju .Rata2 pemandu disana memandu agak laju dan cilok2.sangat bahaya.Perkhidmatan bas dan group juga disediakan.Banyak lagi yang x sempat diceritakan disini.tujuan saya hanyalah untuk membantu sekiranya masih tercari-cari dan juga untuk membandu Bapak Supir yang sya rasa sgt baik dan flexible.Sekiranya perlukan lebih informasi just call or sms 0124156404 atau email wira8594@gmail.com. Maaf agak panjang.

puteri nabihah said...

Salam , boleh tak nak mntak contact num or email supir ni ? Tolong email pada saya ya , pu3bieyhah@gmail.com . Thankyou :)

Done email puteri nabihah

Nurulhaaziz said...

Boleh saya dapatkan email or no contact agent or supir? kalau boleh, email pada saya nhaa86@gmail.com ya..TQ soo much :p

-yana mz- said...

Hai dear, saya dah update link dkat pos ni ye..boleh cekidout...

bole msg saya or whatsapp kat 0124156404 irwan

- 2/3 kali makan malam
- tol
- caj bahan api
- bayaran kemasukan tmpt lawatan
- pemandu pelancong/supir
- feri ke Pulau Samosir
- menari tarian sigale gale

Tak termasuk
- airport tax
- tip driver dan guide(seikhlas)

Do wassup me 0175367426 insyirah

Diskaun 10% when booking now

FULL GROUND PACKAGE MEDAN INDONESIA 3 DAYS 2 NIGHT
RM370 PER PERSON MIN 4 PERSON.

DAY 1 KUALANAMU – PARAPAT - LAKE TOBA
• Arrival at KualaNamu International Airport in Medan.
• Breakfast at local restaurant.
• Proceed to Parapat Lake Toba.
• Lunch at local restaurant.
• Enroute stop at Paten Shop.
• Having dinner at local restaurant.
• Then check in to hotel for accommodation.
• Then free at own leisure and rest.

DAY 2 PARAPAT- BRASTAGI - MEDAN
• Breakfast at hotel
• Took the local ferry to Samosir Island
• Straight to Tomok is about 5km from Tuk Tuk on Samosir Island.
• In Tomok you can see the grave of King Sidabutur.
• Visit Batak village
• Continue travel to Brastagi
• Enroute stop at Simarjarunjung
• Stop at SipisoPiso Waterfall
• Visit Pasar Buah at Brastagi.
• Having lunch at local restaurant.
• Then proceed to Medan.
• Check in hotel at medan.
• Visit Maimoon Palace.
• Prepared for dinner at local restaurant.
• Visit Merdeka walk for relaxing.
• Then free at your own until proceed back to hotel.

DAY 3 MEDAN - KUALANAMU AIRPORT.
• Having breakfast
• Visit Masjid Raya.
• Shopping at Toko Batik
• Check out for souvenir or t-shirt at Pajak ikan.
• Having lunch at local restaurant.
• Go to shopping complex for souvenir and some local product.
• Some tourist enjoy the cheapest massage and spa.
• Transfer back to Kualanamu International Airport.

Package Include :
• Airport pick up and transfers
• Hotel at Medan , Parapat
• Meals : Breakfast , Lunch , Dinner
• Transport : MPV or Van ( Driver include )

• ITENERARY MAY CHANGE DEPENDING ON TIME , WEATHER CONDITION OR CUSTOMER DEMAND.
• TOURIST ARE ADVISED TO HAVE THEIR OWN INSURANCE COVERAGE.
• FOR 3 DAYS 4 NIGHT AND 4 DAYS 5 NIGHT ALSO AVAILABLE.

For further Information and inquiry:
0124156404 CALL MESSAGE WHATSAPP. ( IRWAN

Unknown said...

salam alaik , Menyediakan pakej ke Medan dengan harga yang sangat berpatutan dan berbaloi-baloi, berpengalaman mengendalikan beratus-ratus trip ke Medan-Danautoba-Berastagi, pakej Muslim , keseronokan anda kebahagiaan kami

whatsapp : 0175367426 insyirah
emel : melancongmurahbaloi@gmail.com
instagram : melancong_murah_baloi

Anonymous said...

Tqs dear dgn info nih, best sangat baca, rasa cam nk terbang harini gak ke sana... Hihhi, salam kenal dr saya... InsyaAllah nov. Nih nak terbang ke sana... :-)

Unknown said...

Salam..trip bajet ke bandung!
Jom pegi bandung only RM235 per person for 4day 3 night (*included hotel and transport)

Tentative Program
Day1
*Tiba kat Bandung
*Pasar Baru trade center
*Lunch & Check in Hotel
*Toko Tiga ( Branded Jeans )
*D'fashion factory outlet kain potong
*Membeli-belah di Factory Outlet
At Jalan Riau (Heritage,
Cascades,The Summit, For Men, The Stamp,Terminal Tas, dan The
Secret )
*Dinner dan kembali ke Hotel

Day2
*Gunung Tangkuban Parahu
*Ciater Hot Spring
*Kebun Strawberry and tea park
*Membeli-belah di di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
*Membeli-belah di Jalan Dago (Grande, Episode, Edward Forrer, gossip,level, etc)

Day3
*kawah putih crater/trans studio indor themes park
*rumah kain sulam kat taman kopo
* cibaduyut-shoes and jacket leather original
*factory outlet area riau street macam the secret, heritage,oases, etc

Day4
*check out hotel
*Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
*paris van java shopping mall
*Airport transfer

* bole di gunakan dari pukul 8 pagi hingga pukul 10 malam
* include petrol / minyak
* include parkir
* include driver berpengalaman dan bisa bahasa melayu

*we dont need deposit~all payment at last day in bandung

Group yang sudah kami layani
-CIMB Group Company From Malaysia
-Back pac trip
-Dan lain-lain

Service insya allah memuaskan
Your comfort is our priority

Term and condition :
*included transportation for 4day3night type kereta 7seater all included
*included 3 room deluxe ~king bed size hotel 3star also include free buffet breakfast
*rate is not included entrance fee
*Tentative bersifat Free & Easy, program boleh diubah mengikut keadaan semasa
*rate 6 pax~235rm per person
kalau 4 pax~275rm per person
kalau 2pax~395rm per person
*not included lunch and dinner
*not included ticket flight and airport tax
*we dont need deposit~all payment at last day in bandung

sila contact jika ada sebarang pertanyaan di :
email : touramanahbandung@yahoo.com
call : +62 88 12057848
whatsapp +62 838 2178 9103
bandung-indah.blogspot.com
facebook page : Bandung Amanah Tours & Transport

kadry medan said...

Info medan...
Salam..puan/tuan..
Nak pakej medan boleh call/whassap saya..
Tks
4days 3nights MEDAN LAKE TOBA TOUR
1night Parapat + 1Night Berastagi + 1Night Medan

Hari 1 .knia Airport - Medan - P.Siantar - Parapat

Tiba di Kualanamu International Airport Medan layanan ucapan dengan Tour Guide. Berhenti di money changer berlisensi dan membeli simcard / top up. Transfer ke restoran lokal untuk makan siang. Setelah makan siang dilanjutkan ke Parapat Danau Toba, berkendara di sepanjang jalan indah yang menawarkan pemandangan tak berujung karet, kelapa sawit, perkebunan kakao dan sawah. Enroute berhenti di Toko Paten untuk membeli produk makanan lokal bernama Teng Teng, Ting Ting, dll dan kemudian dilanjutkan ke Parapat. Tiba di Parapat Danau Toba, check-in ke hotel untuk akomodasi.free Program

Hari 2 .Parapat - Pulau Samosir - Parapat - Sipisopiso - Berastagi

Setelah sarapan pagi di Hotel, cruise Danau Toba oleh Ferry Boat sekitar 45 menit untuk mengunjungi Desa Tomok untuk melihat kuburan batu Raja Sidabutar (untuk FIT), (Untuk GIT) terus mengunjungi Ambarita Desa untuk melihat lama kursi batu dan eksekusi tempat yang dibuat oleh Raja Siallagan. Kembali ke Parapat transfer ke restoran lokal untuk makan siang. Setelah makan siang tour dilanjutkan ke Berastagi. Enroute berhenti di Simarjarunjung untuk menikmati teh jahe dan Pisang Goreng (rekening pribadi). Berhenti di air terjun Sipiso Piso untuk melihat air terjun sekitar 110 meter dan untuk melihat pemandangan yang luar biasa dari Danau Toba dari Utara. Lanjutkan ke Berastagi pada saat kedatangan di Berastagi mengunjungi Central Market Buah untuk membeli buah-buahan tropis dan bunga. Check in ke Hotel, makan malam di Hotel.

Hari 3 .Berastagi - Medan Shopping - Medan

Sarapan di Hotel kembali ke Medan via Sibolangit dan Sembahe sekitar 2 jam perjalanan. Tiba di Medan mengunjungi Istana Maimoon untuk melihat Istana Of Sulthan Deli yang dibangun pada tahun 1888, yang kemudian mengunjungi Cinderamata dan Toko Batik. Makan siang di restoran setempat. Setelah makan siang mengunjungi Pasar Ikan Lama (pasar tradisional) dan Medan Mall. Jika Anda ingin melakukan bermerek belanja kami akan membawa Anda Sun Plaza (Sogo) atau Plaza Medan Fair. Sore check in ke Hotel, makan malam di restoran lokal atau Hotel.

Hari 4 .Medan - Bandara kualanamu(KNIA)

Sarapan di Hotel, city tour, kemudian bebas dan mudah sampai transfer ke Bandara untuk tujuan selanjutnya. Ketemu lagi...

TANJONG WISATA
Info :kadry medan....
Email..adry_516li@yahoo.com
Email..kadry_holiday@yahoo.com
Phon..+6281370622206/whassap
Phon..+6281326500190/whassap

assalamualaikum,,,,
salam sejahtera buat semua yang membaca blog ini
kami syarikat mempunyai legalitas di indonesia, Nak tumpang promotion sikit
bagi tuan puan yang nak melancong kat bukittinggi/ Padang,Medan dan bandung Kami 7LINES HOLIDAY tour & travel siap melayani anda kami sediakan : transport, hotel, and pakej tour
contact person : firman
Whats app : +62 82390 797959
email : firman_7linesholiday@yahoo.com / 7lines.holiday@gmail.com
blogger : 7linesholiday.blogspot.com
insyaallah tuan & puan boleh puas dengan service kami

Medan Tour Guide said...

Yg nak ke Medan mobile/whatsapp: +6281269251222. Easy going and guaranted service.

Unknown said...

salam..kami menyediakan pakej ke medan dengan harga yg murah dan paling penting sangat puas hati :)
whatsapp: 0126047593
instagram : @giadolairiscollection

Unknown said...

Assalamualaikum kepada semua Percutian ke Bukittinggi Padang Saya Mukhlis Tourist Guide Kat Bukittinggi Padang,
Bukittinggi Merupakan Destinasi Percutian Yang menarik untuk dikunjungi selain View yg cantik, makan sedap dan tempat Shopping Embroidery banyak pilihan dan penduduknya Muslim senang untuk cari makan
Saya Mukhlis Driver cum Guide kat Bukittinggi bagi Tuan, Puan, abg,Akk yg nak datang Bukittinggi tapi belum ade contact untuk uruskan kat Bukittinggi insyallah saya boleh bantu uruskan sebaik mungkin sesuai dgn apa yg di minta. Dan bagi yang nak sewa Transportasi Kereta Innova, Van Pregio,Bas ,Bukittinggi bandar kecil sejuk makan sedap, tempat Shopping kain sulam banyak dari yg murah, menengah, Quality dan bagus buat bisness jual balik maupun nak pakai sendiri. Sila datang Bukittinggi nanti saya akan bw kat home industry kain sulam baik yg nak beli sehelai atau pun borong. Saya utamakan Quality bukan Quantity sila call Whatsapp +628197513210 or +6281268422608 untuk buat tempahan
Dan saya Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang Tidak mengatas namakan Travel Agent Manapun untuk Promote saya punya khidmad,
Dan saya ucapkan banyak terima kasih pada Blog ini atas share Percutian dengan adanya blog ni boleh berbagi Informasi dan khidmat

Wassalam
Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang

Wassalam
Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang

aziman omar said...

Assalamualaikum…
Kami menawarkan pelbagai pakej menarik ke Padang Bukittinggi dan lain2 destinasi untuk anda.Semua urusan kami lakukan.Dari urusan tiket kapalterbang,hotel,transport,makan dan pemandu pelancong semua kami sediakan untuk anda.Untuk group yang besar di alu alukan.Harga menarik menanti anda.
Tak perlu bersusah payah menguruskan group anda.Berikan senarai nama peserta dan tarikh perjalanan dan semua kami uruskan.Urusan di lakukan di Malaysia.Mudah dan selamat.Temujanji untuk urusan group yang besar juga boleh diatur.Semua urusan di lakukan di Malaysia sahaja.Minima berdua sahaja pun boleh!! JQAMINQN KEPUASAN WAN DI KEMBALIKAN UNTUK ANDA!!!
Hubungi saya di talian 0126665436 atau lihat di blog saya untuk maklumat lanjut.Banyak maklumat berguna untuk panduan anda.

aziman omar said...

Salam,
Entry yang menarik!! Nak berkongsi dengan semua pembaca…
Saya ada menyediakan ground pakej ke Bukittinggi, Medan,Pekanbaru atau seluruh Indonesia dengan harga yang menarik.Kepada anda yang baru pertama kali nak melancong,kami sarankan anda guna kan khidmat kami.Semua urusan dilakukan di Malaysia untuk lebih selamat..,murah.. dan meyakinkan.Urusan tiket kapalterbang juga boleh saya uruskan.
Pelbagai pakej ke seluruh Indonesia juga tersedia.Nyatakan destinasi anda dan kami sediakan semuanya.
Hubungi saya ditalian 0126665436 (call/sms/whatsapp) Atau email saya di: aziman68@gmail.com
Sebarang pertanyaan akan kami layan.
JAMINAN KEPUASAN WANG DI KEMBALIKAN UNTUK ANDA!!!
Atau boleh juga tinjau-tinjau Blog kami untuk pelbagai info:

Percutian Medan said...

Tour In Medan
- Makan Sedap .....
- Tidur Nyenyak .....
- Shopping Banyak .....
- Harga Murah .....
Nak Tengok Harga Budget dan Standard
Semua ada disini .....

Dapatkan penawaran khusus untuk paket grup / corporate
Call/WhatsApp : +62821 6201 7001
Email : tourinmedan@gmail.com
Atau Harga And Itinerary Boleh Tengok Di

ENJOY HOLIDAY MEDAN said...

bila bercuti kat indonesia,especially kat bandar medan & tasik toba, MAKE SURE agency tuh LEGALLY REGISTERED or NOT!!! jangan ambik pakej dari freelancer pulak bila nak cuti-cuti akak lancar dan takde kendala. sebab NOWADAYS dah ada aturan pulak EACH & EVERY TRAVEL AGENTS MUST BE LEGALLY REGISTRED AS COMPANY!!
NOT INDEPENDET OR FREELANCER!!

PT.ENJOY HOLIDAY MEDAN TOUR AND TRAVEL
Add : Medan,North Sumatera - Indonesia
Telp : 06180019762
Fax : 06180019782
Mobile : 085270126984 (Whatsapp)
Email : enjoyholidaymedan@gmail.com
Web : http://www.enjoyholidaymedan.com/
Web : http://www.enjoyholidayindonesia.com/
Blog : http://discover-medan.blogspot.com/
Blog : http://enjoyholidaymedantravelandtour.blogspot.com/

Herry Cuti Bajet Medan said...

Mintak izin tuan tanah promote kat sini..

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya dari Herry Cuti Bajet Medan menyediakan Pakej percutian bajet ke Medan, Indonesia dengan harga yang sangat bajet tapi selesa dan menyenangkan. Pakej termasuk semua, anda hanya perlu bawa duit untuk shopping. Tidak risau lagi kos tambahan. Hubungi:

Facebook: Herry Cuti Bajet Medan
Instagram: herry_cuti_bajet_medan
Email: herrycutibajetmedan@gmail.com
Call/WhatsApp:
ID:+62 813 9788 0156 (Herry)
MY:+6013 4618637 (Ina)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...