Monday, November 18, 2013

Urusan pernikahanku..

Assalammualaikum...

Alhamdulilah, syukur Ya Allah, kau permudahkan urusan kami...ni sebenarnya boleh dikatakan lambat jugak..sebab borang ni dalam tempoh 3 bulan..kami nak masuk 2 bulan sebelum nikah, baru lah nak study ape yang patut..hihi...

2 perkara yang agak tough untuk saya siapkan adalah pergi ambil ujian HIV dan pergi pejabat agama daerah.hihi..2 2 tu macam adehh, susah nye..tapi alhamdulilah...2 perkara tu lah yang selesai juga...

HIV sebenarnye saya dah pergi klinik kerajaan time pagi minggu lepas, tuptap die kate petang je dik pukul 2..adeh..dah terpikir dah cm ne ni..dah la keje petang pastu nak ambil nombor lagi.mesti lambat kalau nak pergi time lunch..lepas tu dalam minggu yang sama saya hantar mama pergi beli lauk, lalu depan klinik kerajaan..ni kire cuba nasib.masuk la jugak (klinik kerajaan lain).hihi..then tanya kat kaunter, staff situ pon cakap petang jugak..mungkin rezeki saya masa tu, doctor pon ade masa tengah tanya tu..die tanya berapa orang...saya jawap sorang je..die cakap boleh la..hehe, sempoi betol doctor ni...x sampai 10 minit..dah settle HIV test...alhamdulilah..encik tunang dah buat dulu..bulan 10 die buat..rahsia la kannnnnnn....tanye kenapa tak bagitahu, SULIT katanye! pandai2~

Lepas tu satu lagi jadi masalah ialah nak minta sign Penolong Pendaftar Nikah..kejadian ni berlaku pagi tadi..kebetulan semalam ade kematian keluarga ustaz ni...pergi lah menziarah pagi tadi..pagi tadi lah minta sign saksi (pakcik), pagi tadi lah mintak sign wali (ayah)..nasib baik semua lengkap kan..hehe..nampak tak last minit nye tuh! dah sampai rumah ustaz ni which is saudara dekat jugak....die cek2 semua lengkap, die minta rm10 untuk urusan PAID..lepas tu die cakap settle dah..takde orang nikah lagi tarikh tu..nanti die bawa sendiri pergi PAID then jumpe mase nikah je..wah! sangat mudah? saya tahu saya dah skip satu step iaitu kena pergi pejabat agama...alhamdulilahhhhh..selesai semuanye~

Maka, boleh la announce (walawpun kad kahwin still lagi on the way)
bahawasanya kami akan nikah pada 4 Januari 2014 (2 Rabiulawal 1435) dan kenduri akan diadakan keesokan hari nya iaitu pada 5 Januari 2014 (3 Rabiulawal 1435)

InsyaAllah.semoga urusan lain dipermudahkan..doakan kami...~

p/s:Nanti saya akan story detail ye pasal urusan pernikahan di Negeri Selangor..


Truly : yanaMz~

2 comments:

nur nabilah syazwani said...

fuhhhh alhamdulillah :) yeayyy yana nak kawennn!

-yana mz- said...

hehe...kechik dulu kan next week!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...