Thursday, November 26, 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA..


Alhamdulilah, pejam celik..pejam celik..esok kite dah nak raye lagi..memang dah raye nie..dah start takbir kat tv tu..ape lagi, aku yana ngn mama beserta uwan sebok kat dapur tu..(ni dah rilex sket dah ni)..masak2 la katekan..uma aku ni wlwpon x rye, memang bz lah..yang pasti nye makanan sentiase abis..haha..sebab tu aku kuat makan..tapi dlm2 kuat mkn n bz pon, aku sempat gak la ajak adik aku main badminton tadi..haha..lari kejap daripade masak..tapi aku kek memang keje aku la..

start pas zohor tadi, memang dah bz la memotong bawang, bawang putih, halia, bawang merah n laen2..pas aku siapkan sume tu, turn mama pulak la untuk melebur semua bahan2 tersebut ke dlm kuali..antara menu for tomorrow ialah ayam rendang, mee kari, lengkong, nasi impit n xtau lagi..hehe..tapi alhamdulilah...rezeki melimpah2 petang tadi apabila wan busu aku memberikan ketupat, serunding, rendang..dan pak uda aku pulak bagi lemang..maka lengkap lah menu sempena raya aidiladha....

schedule for tomorrow dah ade dah..kol 10 pagi sok dah ade jemputan ke rumah salah seorang saudara di kampung sebelah..sempena raye korban, makan tumpang lah lembu dan kambing2 di Beranang ini, dan juga bermula lah sok org kg masak n makan beramai2..uhhh..seronok nye..bersyukur sgt aku dapat duduk di kg yang indah ini dan alhamdulilah aku diberi peluang untuk merasai semua ini..teringat pulak aku kepada pak mok aku yang sedang berada di Makkah, kalau x silap, di padang arafah esok untuk menunaikan salah satu kewajipan Nya, muge sihat di sane dan muge pulang dengan selamat...x lupe juge kepada semua umat islam yang mengerjakan haji..
panjang pulak aku berceloteh..back to the real story...

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA KEPADA SEMUA PEMBACA BLOG KU..MOGA ANDA DILIMPAHI RAHMAT, REZEKI YANG BERGANDA DAN SENTIASA BERADA DALAM RAHMATNYA...amin...

back to the real story lagi, petang tadi aku wat dua jenis kek..nak rase??datang la rumah..ayah aku ckp sedap..hehe..sememang nye ayah aku la yang tukang ajrnye..hehe..dah jadi feberet aku pulak wat kek..tnpe buang mase lagi..sila lah lihat gambar ye..


ni aku tnye mama, ape name kek ni, mama ckp ni kek pelangi dua warna..aku pon ooooo


ha..ni la die..dah siap..


dah masuk dlm tupperware..t semut makan..aku nak bagi owg makan je..heee


ni pulak...kek kecik je..kek coklat..mcm bese lah..


dah siap..dan berserta my wish..

mau resepi??sile lah contact 444 tekan2 xdpt..haha..tipu je..contact aku laa....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...