Saturday, September 19, 2009

Buat Kuih Minyak Sapi..

Hye kwn2..semlm aku wat kuih tau..hehe..sje je nk cite aku wat kuih..nme nye kuih minyak sapi tapi berlainan betol kuih minyak sapi mak aku nh..nk share resepi?bley je..spe yang berminat..cube lah..jgn segan2 tuk mencube nye..

Firstly..sediakan la bahan2 tuk buat kuih tersebut..antaranya ialah:



-minyak sapi
-gula
-tepung
-susu pekat manis
-perhiasan:chocolate rice
Ok..dah tau bhn2 nye (tuk makluman bhn2 tersebut anggarannya adalah kuantiti kuih yang anda buat).mari kita start…


1. Gaul minyak sapi dan gula sehingga kembang (seelokya pakai gula ising kalau malas nk blend gula)



2. Masukkan susu pekat manis mengikut kuantiti yang sesuai..gaulkan..



3. maukkan tepung mengikut kuantiti yang sesuai juge.



4. Gaul sehingga menjadi doh seperti ini



5.Terap adunan tadi dan cerap ia mengikut cork yang anda sukai..selalunya kuih minyak sapi bulat je kan..ni lain sket.hehe



6. ini lah hasilnya



7.ini selepas diletak perhiasan



then msak ia dlm oven..agkat pastu terus letak gula ising..tyme pns2 tau..
da abis...

2 comments:

cik ateen said...

hahahaha...
blog ni dh mcm blog masakan laa plk..
heee~
but nice...
i like it..
but little bit jeles..
coz my mum do not want to make a biscuit for the eid day...
uhuhuhu

-yana mz- said...

hehe..so aten wat la biskut sendiri je..
simple je bhn nye..
confirm jadi wlwpon hangus..
hhaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...